maandag 11 juni 2012

Kom kijken! Singer Featherweight kan zigzaggen!

Echt waar!!! Een zigzaggende Singer Featherweight!

Terwijl ik gistermiddag de poten voor het mijtenpak aan het maken was, kon ik meteen even de Singer Adjustable ZigZag Attachment (121706)  uitproberen.

Ik heb een paar foto's gemaakt om te laten zien hoe dat handige apparaatje op de plaats van het standaardvoetje vastzit.

Je zet het vast met het schroefje waarmee het standaardvoetje vastzit. Het tweetandige gedeelte gaat om het schroefje waar de naald mee vastzit. Als de naald op en neer beweegt, gaat ook dat armpje van het Zigzag-apparaatje mee. Daardoor wordt het hele mechanisme in werking gezet.

Als je gewoon recht wilt stikken, kan je door het hendeltje aan de linkerkant om te zetten het mechanisme uitschakelen. Hoef je niet steeds te wisselen tussen je gewone voetje en dit ZigZag Attachment.
Omdat het zonlicht voor een tegenlicht effect zorgde, heb ik een zwart dekseltje als achtergrondje bij de foto gebruikt.

Een filmpje is natuurlijk veel mooier is dan een foto, daarom heeft Zoon nr3 even geholpen door de camera vast te houden. Hij hing om mij heen, omdat een zijwaartse opname vooral mijn hand liet zien en niet waar het hier om gaat. Dus het is nu zoals je het ziet als je zelf bezig bent met dit stukje techniek!
Zoon nr3 is 12 jaar oud en de jongste, voor jullie denken dat er nog meer komen..

Het filmpje is hier te zien!