donderdag 13 december 2012

Kerstmarkt in Düsseldorf.

Het is een beetje druk momenteel. Onze kater van 2 jaar is erg ziek door een terugkerende oorontsteking die nu zijn evenwichtsorgaan heeft aangetast. Hij krijgt antibiotica en het is "erop-of-eronder" voor hem.
Ook de komende toetsweek vraagt veel voorbereiding.

Toch zijn we zaterdag naar de kerstmarkt in Düsseldorf geweest, even samen weg. We parkeren dan in de parkeergarage bij de schouwburg, midden in de stad. Als je bovengronds komt sta je tussen de blokhutjes van een kerstmarkt met een ijsbaantje!






Het eerste winkeltje was van Käthe Wohlfahrt , met allerlei houten figuurtjes voor in de kerstboom.


En kijk eens wat ik tegenkwam... een naaimachientje!


Echt iets voor mij! Zo is er weer een naaimachine het huis binnen gekomen ;)

Ik kan het nog niet in onze kerstboom hangen, want de kittens zijn erg ondernemend!

Er komt wel een minikerstboom op een hoge ladekast in de slaapkamer.

Als Charlie en Monty twee bezadigde theemutsen zijn geworden, kunnen de meer kwetsbare versierselen in de boom beneden, nu is alles van kat-bestendig kunststof of metaal.

In Düsseldorf kocht ik ook een cadeautje voor de komende verjaardag van mijn echtgenoot. Maar niet in deze winkel hoor! Zo'n etalage is leuk om te bekijken en te zoeken naar het duurste horloge.
Een groot warenhuis heeft een hele afdeling met Steiff-dieren. Dan kom je wel op ideeën om iets te maken. Een oud jasje van mooie stof kan zo een nieuwe bestemming krijgen. 
 


Verder een lapje stof met cijfertjes voor de advent gekocht en een rood stofje met kerstmotiefjes. Ik weet niet voor welke kerst dat gebruikt gaat worden...

Natuurlijk een zakje met kastanjes gegeten.

Zo kom je wel in de kerststemming!