zaterdag 11 mei 2013

Scannen van handleidingen en tasje van Bep.



Vanmorgen scheen het zonnetje zo lekker, dat de voorspelling van regen bijna bij voorbaat onjuist leek. Maar de weermannen en -vrouwen kregen later wel gelijk!

Het licht was nu perfect om foto's te nemen en een scan te maken van de Nederlandse handleidingen. Met de iPad en het programma Scandoc gaat dat uitstekend. Ik heb de gratis versie van dat programma en ben erg tevreden over de kwaliteit. Bovendien kan ik gewoon met een kopje koffie erbij aan tafel scannen, zonder op mijn knieën bij de printer annex scan-apparaat te liggen.



Dus nu staat de handleiding van het Zig-zag  apparaat 160991 ook op de site. Dit apparaatje werkt zonder de bijbehorende schijfjes als een eenvoudig zigzaggertje en als een walking foot. Maar met de 10 schijfjes, die zo groot als een muntje van 50 eurocent zijn, kan je heel veel verschillende zigzag-steken maken.










En ook het boekje van de Adjustable Zigzag Attachment 121706 heb ik onder handen genomen. Hiermee kan je wel zigzaggen, maar het heeft geen faciliteiten voor andere steken. Wel kan je  het rechtstikken afwisselen met zigzaggen zonder het voetje te hoeven wisselen. Daar is toch weer over nagedacht.

Heb je er zo een zonder bijbehorend boekje, dan print je dat nu makkelijk zelf uit. Dit is wel de Engelse versie.











Ik vind het leuk om uit te vogelen hoe het scannen werkt en het opslaan op het blog. Toch ben ik ook met de naaimachine bezig geweest.

Ik had zondag bij de Singertjesdag bij Atelier Bep net tijd om mijn Featherweight neer te zetten, draad in te rijgen en er achter te komen dat ik geen naald mee had....(die ik gelukkig van mijn lieve buurvrouw kreeg), toen ik hier en daar kon helpen met oliën en draadspanningen stellen etc. Maar aan het leuke project was ik dus niet toegekomen. Dat tasje met de knijpsluiting heb ik nu thuis in elkaar gezet.

Ik ben helemaal weg van die rode stof! Wie weet welke stof dat is?