vrijdag 12 juli 2013

Lekker bezig.

Ik moet nog wat voorzichtig lopen, nu de tape van mijn voet af is. 
En regelmatig zitten met mijn voet op een stoel, wat niet erg is als je lekker kan lezen of handwerken!

Ik ben verder gegaan met de advent-kalender, die hopelijk dit jaar wel af is..... 

Dit worden tasjes met op de achterkant een geborduurd motiefje of kantje of bandje. Ik zag dit idee met 25 speldenkussentjes, maar een tasje met iets erin vind ik leuker om op te hangen.

En de quilt-met-de-foute-vleug heeft een achterkant gekregen met een paisley-motief. Ik heb het met (veiligheids)spelden vastgezet, tot ik er weer mee verder ga. 

Dat stofje met de paisleys is meer een tuintafelkleed, synthetisch... Of het een succes wordt..? Maar het is bedoeld om over een stoel te hangen, niet echt om onder te kruipen.



Vanmorgen heeft Charlie een muisje gevangen, waar Monty ook aan mocht ruiken. 

James vond het maar niets, terwijl hij er zelf niet vies van is om met een muis, mol of vogeltje aan te komen zetten. We hebben al een paar vogels gered dit jaar. 

Stina zat binnen opgesloten en kwam pas kijken toen de muis al verwijderd was, ze bleef snuffelen en zoeken.


Ook hebben we buiten bij goed licht weer een grote mand met opgespaarde Single Socks uitgezocht. Ondanks het nieuwe systeem van sokken in een waszak wassen, blijken er sokken zonder partner te zijn ingeleverd.


De jongens mochten pas op de computer als het Sock-daten klaar was, dus het ging rap en met veel grappen en grollen. Nu hebben we nog een zak over met 'Alleenstaande' sokken. Net als de vorige keer. Waar zou ik díe zak toen opgeborgen hebben?