maandag 10 februari 2014

De echte Singer Fan.


Ik mag mezelf wel een echte Singer fan noemen, met al die naaimachines en aanverwante artikelen. Er zijn toch nog wat Singer accessoires die ik niet heb en die wel regelmatig te koop staan op Ebay, maar voor gigantische bedragen, echt niet normaal! Maar inderdaad, als iets zeldzaam is bepaalt de markt de prijs, wat de-gek-ervoor-geeft dus!

Gisteravond kwam ik deze Singer Bureau Ventilator tegen op Ebay.

Dit was de foto die ik postte. Als je goed kijkt zie je de ring van de ventilatorbladen om de standaard heen.
Zo ziet de ventilator er in rust uit, met slaphangende linten. Beetje sneu.

Wat een grappig ding! Zouden naaisters in de fabriek zo'n ventilator op hun tafel hebben staan? Ik denk het niet!

De ventilator kan op volle snelheid of wat rustiger ronddraaien.

Dit is de onderkant van de van de voet, met aanwijzingen voor het onderhoud.

De naam Ribbonaire slaat vast op de linten die ronddraaien!

Volgens de informatie is deze ventilator veilig omdat het geen metalen bladen heeft die ronddraaien, is het apparaat geruisloos zodat het de slaap of een gesprek niet hindert, voel je geen onaangename luchtstroming, kan je er een luchtje op sprenkelen zodat de kamer lekker gaat ruiken, verbruikt het niet meer stroom dan een lamp (oude tijd, geen spaarlamp of LED-lamp) en zijn de linten bijna onverslijtbaar en eventueel goedkoop te vervangen. (Vrij vertaald!)

Mijn echtgenoot begon er al over dat als ik dit Singer apparaat graag wilde, het maar moest aanschaffen. Maar laten we even rekenen... Het is deze keer geen veiling op Ebay, maar gewoon kopen, €125. Verzenden €30. Invoerrechten €35. 

Totaal €190.... Ik krijg het er warm van! Deze aanbieding sla ik even over!