vrijdag 15 januari 2016

Mijn Joy, de Singer 222.

Zondag naar Bep neem ik Joy mee, de Singer 222 die vernoemd is naar haar eerste eigenaresse. Ik nam Joy over van de erfgename en ben er nog steeds erg blij mee!
Het laatste half jaar had ik steeds op andere machientjes genaaid of op Marge, mijn oudste FW. Maar deze Singer 222 naait ook heel fijn.
Ik was weer met een mandje bezig van de Moda Mandjesquilt. Met Freezer Paper de losse lapjes aan elkaar gemaakt met de methode die hier goed beschreven is en waardoor je niet door het papier stikt maar net erlangs.

 http://cazwa.blogspot.nl/2012/11/paper-piecing-with-freezerpaper-tutorial.html

Scheelt je heel veel werk, doordat je geen spelden hoeft te gebruiken omdat je de stof vaststrijkt. En je hoeft geen moeite te doen om het papier te verwijderen, want je stikt er niet doorheen.
Carin heeft nog meer goede tutorials geschreven, beslist de moeite waard om er eens te kijken op haar blog!

Op de foto hierboven kan je goed zien hoe handig het is om het snoer van je voetpedaal iets langer te hebben. Ik kan de machine een stuk naar achteren schuiven om even iets anders te doen.

Nu de spullen voor morgen klaarzetten, want ik moet vroeg op pad om naar Atelier Bep te gaan. Ik pik de vriendinnen onderweg op en hoop dat het weer een beetje meevalt! Net hagelde het in Purmerend en de strooiwagens zijn al door de wijk geweest.

Nog een paar tips voor de mensen die morgen ook gaan rijden met hun Featherweight:

-Wikkel alle spullen in het koffertje die de lak van je FW kunnen beschadigen in een doek of folie. Denk aan stekkers of spoeltjesdozen. 

-Heb je een koffer met een losse bak bovenin, bescherm dan vooral de knik in de hals van je machine met een lapje of tissue tegen het schuren van de bak.

-Heb je een oude ronde stekker aan je machine? Die past niet in een smal,of geaard stopcontact. Neem je eigen verlengsnoer dan mee!

-Zet je machientje het liefst in het autocompartiment, want daar is de temperatuur hoger dan in de kofferbak. 

-Doe de gordel door het handvat en om de machine heen. Of plaats de koffer op de bodem en zet de stoel zo dat de koffer klemvast zit.

En de laatste tip:
-Bijna iedereen komt morgen met een zwart koffertje... Bind een lintje, label of wat dan ook aan het handvat van je koffer, zodat je hem herkent!