zaterdag 4 mei 2013

Morgen Singertjesdag!

Morgen ga ik naar de Singertjesdag bij Atelier Bep. Het is alweer de derde keer dat er zo'n 25 Singer Featherweight liefhebbers met hun naaimachientje bij elkaar komen in Hall.

De eerste keer was ik erg zenuwachtig omdat ik niet zoveel naaiervaring had en nu tussen allerlei dames kwam te zitten die hele mooie dingen maken. Maar mijn interesse in naaimachines maakt dat ik ook wel wat kan helpen bij de techniek van de Featherweight en adviezen kan geven over het onderhoud.

Vandaar dat ik vorig jaar mijn blog ben begonnen. Ik heb het dan niet alleen over de Singer Featherweight (officieel Singer 221 en 222), maar ook de andere oude modellen komen aan de orde. En de speciale attachments die bij de naaimachines gebruikt kunnen worden en de ouderwetse rechtstikkers veranderen in zigzaggers, knoopsgatenmakers en rimpelaars!

Ik krijg vaak vragen per mail over naaimachines, of mensen reageren op een blogje. Ik wil een aparte rubriek met vragen gaan maken, zodat de antwoorden ook te lezen zijn.

Er zijn veel mensen geinteresseerd in de aankoop van een Singer Featherweight. Een paar keer heb ik verwezen naar Marktplaats als ik daar toevallig iets had gezien. En met succes!
Daar wil ik ook een aparte rubriek van maken. Dat is een probeerseltje. Ik heb zelf geen bemoeienis met die verkoop. Als het een Singer Featherweight van mij is die ik ga verkopen, zal ik het erbij zetten.

De derde rubriek zal linken naar interessante internet-winkels waar je accessoires kan kopen. Ook hiervoor geldt dat ik wel de link geef, maar verder geen connecties heb met die winkel.

Als je een aanvulling hebt of iets wil verkopen via Marktplaats en dat vermeld wil zien, stuur de link naar mij, dan kan ik het plaatsen.

Verder ben ik gewoon nog steeds beginner en bezig met naaiwerkjes en oefen-sampler-lapjes. Heerlijk aan het freubelen op de kleine Singer Featherweight.
En werk ik aan mijn blogjes en lees en zie wat anderen maken. Wat dat aan gaat is er sinds vorig jaar heel veel veranderd! Ik wil nog zoveel maken en uitproberen!